Penternak Baka Ayam Siam.Contact 0192910776

Monday, December 6, 2010

Kuning VS Eche

9 comments:

  1. best la kunig... ache bru 1x sparing kot??

    ReplyDelete
  2. btul tu .. nk tngkp liar sgt tu yg ksi lawan kjap ..

    ReplyDelete
  3. baka echeh ni maseh ada...tp dah tak berapa minat dah..tunggu anak bapok n kewek plak..besar dan cantek..tunggal tu baka kewet sebelah bapak..

    ReplyDelete
  4. kata dulu kewet tu bukan datang dari baka? kenapa tunggal tu baka kewet dari bapak...hehe...maaf mungkin saya yang salah faham kot..

    ReplyDelete
  5. tunggal tak jd kewet..tp bpk kewet..ank bapok tu sekor jd kewet..bapanya bapok n ibu celak..tiada keturunan kewet..ank bapok n tunggal bukan dari baka yg sama..cuma klu jd kewet dr bukan keturunan adalah lebih baik..ada tuah..klu yg dr keturunan,krg sket la powernya hehe..

    ReplyDelete
  6. Oo macam tu bacaannya..hehe. tapi mengikut sains genetik jari bengkok..taifoot ayam(kaki nundi), jari buka(kembang)' bulu dll bentuk pelik datang nya dari genetik..waris keturunan..
    entah la...semua kejadian adalah ciptaan ALLAH SWT..setiap kejadian ada kelebihannya..wallahualam.

    ReplyDelete
  7. kemungkinan besar dr keturunan generasi yg jauh..klu dpt baqas yg bukan dr keturunan adalah yg terbaek...selain dr penanda ayam direban akan membiak..ianya adalah ayam yg ada tuah..

    ReplyDelete
  8. dulu ada anak yang turun kaler putih ni bukan kot keturunan sebab saya xpernah ada ayam baqas..dah hilang...sebab tu kot ayam x dapat yang bertuah kat reban..hehe.

    ReplyDelete